IGIC®-processen
Het IGIC model kent 3 waardetoevoegende (sub) processen die parallel lopen aan de activiteiten in het (bedrijfs)proces.
Voor de input- en output (processen) is het noodzakelijk dat de inventarisatie/analyse/verbetering en implementatie altijd gedaan worden met de betrokken stakeholders.
De input van een activiteit is namelijk de output van een andere activiteit of het begin van een bedrijfsproces waarbij de klant/opdrachtgever deze input geeft. Dit geeft de versmelting van de activiteiten in een bedrijfsproces weer.
-
Reflectieproces
-
Innovatieproces
-
Leerproces

Reflectieproces
Het reflectieproces geeft antwoord op de vragen: hoe, waarom, wie en waarvoor. Daarnaast is er veel aandacht voor het verbeteren van het proces (input/activiteit/output). Met daarbij de belangrijkste vraag: Hoe kan het (altijd) beter? Hoe kunnen we verbeteren?
Waardetoevoeging door het verbeteren van de efficiëntie en kwaliteit van de informatie (of dienst).
Innovatieproces
Het innovatieproces ziet innovatie als een kans en gaat (constant) op “verkenning” binnen de trends, het marktsegment (meso-omgeving) en de technologie.
Innovatie zal een toegevoegde waarde worden door effectief inzetten van nieuwe (technische) innovaties.
Leerproces
Het leerproces ziet fouten die gemaakt worden als een kans, verzamelt deze fouten en incidenten en gaat actief aan de slag om dit binnen de activiteiten (processen) te voorkomen en verhelpen.
De toegevoegde waarde is groot. Het voorkomt (faal)kosten en frustraties.

